حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

سردار رادان: مردم از وجود معتادان متجاهر در کف خیابان ناراحتند| ضرورت مبارزه جدی اطلاعاتی با خرده‌فروشان مواد مخدر

  • کد خبر: ۱۵۱۱۲۸
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
سردار رادان: مردم از وجود معتادان متجاهر در کف خیابان ناراحتند| ضرورت مبارزه جدی اطلاعاتی با خرده‌فروشان مواد مخدر
رئیس پلیس کشور با تاکید بر توسعه دیپلماتیک و نقش تاثیرگذار افسران کارشناس در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: ضرورت دارد که در حوزه مبارزه با مواد مخدر بدانیم که دغدغه مردم چیست، چراکه ما برای آسایش و آرامش مردم عهد بسته ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، پیش از ظهر امروز همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با حضور سردار "احمدرضا رادان" رئیس پلیس کشور برگزار و در این همایش به موضوعات مهمی از جمله اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، رفع دغدغه مردم در این حوزه (اشاره به جمع آوری عمده فروشان خصوصا خرده فروشان مواد مخدر)، مسئول سازی سایر دستگاه‌ها و پای کار آوردن آن‌ها در این حوزه و. تاکید شد.

سردار احمد رضا رادان در این همایش تخصصی به تلاش توامان و جدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با توجه به تاکیدات مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای تاکید کرد و گفت: بحمدالله در راستای انجام ماموریت‌های محوله و ذاتی به معماری فراجای آینده و همچنین سند راهبردی اهتمام ویژه شده است؛ در روز معارفه نیز گفتم که عهد می‌بندم آسایش و آرامش خود را مشتاقانه فدای مردم می‌کنم و این یک عهد سازمانی است و تمامی همکاران در سراسر کشور بایستی در این مسیر تلاش دوچندان داشته باشند که نقش پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این حوزه یک  نقش محوری است.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار پلیس مبارزه با مواد مخدر در برقراری امنیت و آسایش مردم اشاره و تاکید کرد: اهمیت اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و نقش محوری شما برکسی پوشیده نیست، اما با توجه به اولویت‌ها و دغدغه مردم در این رابطه بایستی بیش از پیش تلاش کنید؛ ضرورت دارد که طرح‌های اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصویب، آماده و به مرحله اجرا برسد.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: تلاش همکاران در سراسر کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به گونه‌ای باشد که قاچاقچیان مواد مخدر (اعم از تولید کنندگان و توزیع کننده و.) سرزمینی را برای اهداف شوم خود که همان قاچاق مواد مخدر است، امن تصور نکنند؛ یکی از راه‌های مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن به کشور توسعه دیپلماتیک و وجود افسران کارشناس است که در این حوزه بتوانند نقش تاثیر گذار داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه عنوان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر با افتخار، بسیاری از همکاران ما به شهادت رسیده اند این در حالی است که باید برای قاچاقچیان مواد مخدر نیز تهدید باشیم؛ ضرورت دارد در این حوزه اقدامات و عملیات پیش دستانه را در اولویت و دستور کاری خود قرار دهید.

رئیس پلیس کشور به ریشه یابی دقیق پرونده‌ها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اگر لازم است ساختاری در بحث مبارزه با مواد مخدر تغییر کند حتما پیگیر موضوع باشید آنچه که در ستاد مبارزه با مواد مخدر باید دنبال شود وجود افسران و کارشناسان است چراکه نقش موثری می‌توانند در این حوزه داشته باشند.

سردار رادان همچنین به اهمیت بهره بردن از تجربیات گذشته تاکید کرد و گفت: از زمانی که از تجربیات گذشتگان خصوصا افسران بازنشسته بهره ببریم نه تنها توان عملیاتی ما بالا می‌رود بلکه شرایط را هم برای قاچاقچیان مواد مخدر سخت‌تر کرده ایم.

وی در ادامه به اهمیت شناسایی اموال نیز اشاره و عنوان کرد: نباید به حریف اجازه بازیابی دهیم چراکه حریف به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا در خصوص اموال خود ضربه نخورد، بنابراین بایستی بتوانیم در نهایت تمامی اموال ناثواب را احصا کنیم.

سردار رادان با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع بایستی با یک نگاه جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که در حوزه مبارزه با مواد مخدر بدانیم که دغدغه مردم چیست؟ چراکه ما برای آسایش و آرامش مردم عهد بسته ایم؛ زمانی که اعلام کنید امسال نسبت به سال گذشته کشفیات کمتر بوده ناراحت نخواهم شد (قطعا اقداماتی شده که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری شود و کشفیات نیز کمتر بوده)، اما زمانی ناراحت می‌شوم که احساس کنیم دغدغه مردم در موضوع مواد مخدر کاهش پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: مردم از وجود معتادان متجاهر در کف خیابان ناراحت هستند آن‌ها کاری به فرآیند‌ها ندارند و این مشکل ما و سایر سازمان‌های مربوطه است که باید تلاش کنند تا دغدغه مردم کاهش یابد. به فرموده مقام عظمای ولایت، بایستی در حوزه مبارزه با مواد مخدر کار جهادی صورت بگیرد، کار در این حوزه نباید به سایر سازمان‌ها حواله داده شود؛ ضرورت دارد که برای کاهش دغدغه مردم و مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر تمامی ظرفیت‌ها را به کارگیری کنیم و در این مسیر هرگز خسته نشویم ضمن اینکه هیچ حقی برای خسته شدن هم نداریم.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه وجود دکتر مومنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز برای ما و کشور یک فرصت است، تصریح کرد: ضرورت دارد که یک مبارزه جدی اطلاعاتی با خرده‌فروشان مواد مخدر داشته باشیم و سرمنشا آن‌ها را مورد هدف قرار دهیم؛ امروز کلید مبارزه با سرقت را زده‌ایم چراکه دغدغه مردم است، پس اگر کلید مبارزه و ساماندهی معتادان متجاهر زده شود به کاهش سرقت‌ها نیز کمک کرده‌ایم چراکه بسیاری از سرقت‌های خرد نیز توسط خرده فروشان مواد مخدر صوت می‌گیرد.

سردار رادان تاکید کرد: بایستی کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر طوفانی باشد، اقدام شما همکاران در این حوزه به گونه‌ای باشد که در تهران بزرگ جایی مثل هرندی وجود نداشته باشد؛ مردم در تمامی صحنه‌ها حضور داشته اند و پشتیبانی خود را از نظام ثابت کرده اند بنابراین در خدمت رسانی به آن‌ها نباید کوتاهی کنیم و در راستای رفع دغدغه هایشان تلاش دوچندان داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->